Thursday 28 November 2013

Mengetahui dan Tidak Mengetahui

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah. Segala pujian bagi Allah SWT, Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW dan para sahabat Baginda. Alhamdulillah sekali lagi masih diberikan nafas dan masih hidup di bumi Allah SWT. Masih diberikan peluang untuk beribadah dan bertaubat kepada Allah SWT. Sudah 6 hari diri ini berada dibumi Beting. Di UiTMNS tercinta. Memulakan semester baru. Semester yang penuh dengan killer subject. Hehe.

Semalam saya ada meeting dengan Family Komander saya dan saat itu sahabat saya pinjam buku saya dan menulis sesuatu di buku itu. Dia mengatakan ayat itu untuk saya.
Ayat yang sahabat saya beri itu ialah :

Surah Al-Zumar, Ayat 9 : 
"Katakanlah (Muhammad), tidak sama orang yang mengetahui dan tidak mengetahui."

~Belajarlah ilmu fardhu ain dan fardhu kifayah dengan seikhlas hati.

Maksud yang sahabat saya ingin sampaikan kepada saya ialah berbeza seseorang yang mengetahui dan tidak mengetahui. Jika kita tidak mengetahui, belajarlah untuk mengetahui sesuatu itu. Wallahuaalam.

Terima kasih wahai sahabat :)


Nukilan FatinNabihahMS

No comments:

Post a Comment