Monday 18 November 2013

Rapuh

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum wbt.

Ya Allah.
Rapuhnya hati hambaMu ini Ya Allah.
Rapuhnya bagai dedaun kering.
Dedaun kering yang ditiup angin.
Tanpa arah tujuan.

Ya Rabb.
Lemahnya diri ini tatkala dugaan mendatangi diri ku.
Kaki ini lemah untuk melangkah.
Lemah untuk berjalan dibumi mu.
Terasa diri ini begitu kerdil sekali Ya Allah.

Allahu Allah.
Mengalir air mata ini Ya Allah.
Penat dan lelah kerana sering menangis.
Tatkala diri ini dilanda pelbagai masalah.
Aku tidak kuat Ya Allah.
Aku lemah Ya Allah.

Ya Allah.
Aku menghadapinya seorang diri di bumi mu ini.
Namun aku pasti.
Engkau sentiasa ada disisi.
Ada setiap waktu menemani diri ku yang sedang lemah ini.
Engkau yang Maha Mengasihi.

Allahu Rabbi.
Jika ini takdir hidupku.
Yang telah engkau tulis sejak dahulu.
Aku pasti, ini lah yang terbaik untuk diriku.
Yang telah engkau aturkan untukku.
Hanya satu yang aku mampu.
Berdoa selalu.

Ya Allah.
Bantulah aku Ya Allah.
Aku tahu, setiap yang berlaku pasti ada hikmah.
Bantulah aku untuk mencari HidayahMu.
Bantulah aku untuk menggapai syurgaMu.
Kerana aku tahu.
Hanya Engkaulah yang satu, dalam hidupku...

Allahu Allah. Allahuakbar !


Nukilan FatinNabihahMS

No comments:

Post a Comment